FAQ

Skrivet 2010-05-12 @ 22:08:28 i Frågor & Svar
Jag tycker det är jättekul när jag får beröm från er läsare, om allt ifrån innehåll till design :) Vissa frågor ställs oftare än andra, särskit angående mina bilder och min design. Så jag tänkte publicera de här, är det något du undrar över så kan du ställa frågan här så fyller jag på!

Vad använder du för bildprogram?
- Jag använder mig utav Photoshop CS.

Gör du all design själv?
- Japp, både inlägg (kollage osv) samt layouten på bloggen.

Vad använder du för hemsideprogram?
- Inget alls, jag kodar allt direkt i kodmallen/stilmallen här på blogg.se. Spana in designadinblogg.se, där finns ALLT!

Har du en egen tidning?
- Nej, mitt Blogazine är bara en rolig grej som sammanfattar alla inlägg på bloggen veckovis. På det sättet blir det lättare för nya läsare att hitta gamla inlägg som intresserar dem. Att göra en tidningsframsida varje vecka var bara en rolig idé jag fick, som jag faktiskt aldrig sett på en blogg tidigare.

Vart hittar du alla fina omslagsbilder?
- Från olika photoshoots som tidningar har gjort. Jag skäms lite när jag tänker efter på hur dålig jag är på att ange bildkällor. Jag ska verkligen skärpa mig med det. ;)

Hur har du gjort din webdesign?
- Photoshop och HTML koder, blod svett och tårar. Haha, nej inte riktigt. Men om man är ny inom webdesign tycker jag inte att man ska kasta sig in i världens svåraste layout projekt. Börja testa göra små ändringar på din layout, tillslut blir allting logiskt!
Kommentarer
Postat av: a - inspo, foto, mode & personligt

duktig är du allt!

2010-05-13 @ 15:19:41
URL: http://alexandradr.blogg.se/
Postat av: www.alexandrastyle.se

you rock girl!



www.alexandrastyle.se

2010-05-13 @ 18:10:06
URL: http://www.alexandrastyle.se
Postat av: Johanna - MyShoebox.se

Jag är lika imponerad varje gång jag går in på din blogg. Din design är superfin, dina collage ursnygga och din idé om ett blogazine är ju hur bra som helst! Jag kan inget om design och har aldrig gjort något på min blogg själv, trots att jag varit med i några år nu... :P

2010-05-13 @ 21:57:39
URL: http://myshoebox.se
Postat av: S t y l i s s i m o

En av de snyggaste bloggarna jag sett faktiskt, både designen på bloggen och själva inläggen. Det är faktiskt inte så långt ifrån att bläddra i en cool och snygg virtuell modetidning :-)

2010-05-14 @ 10:36:10
URL: http://stylissimo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn

Kom ihåg mig?

Mail






P.S. Kommentarer med spam om gratis sidor osv, godkännes ej.
Trackback



www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!




Kattakvack.se MyShoebox.se AngelicaBlick.se
Columbine Smille @ Freshnet.se Eddo @ blogg.se LeBlogDeBetty.com
KarinBylund.se Ems



RSS 2.0