debatt: mona sahlin och hennes louis vuitton

Skrivet 2010-01-26 @ 00:43:53 i allmänt

Nej men allvarligt kära läsare, förstår ni att detta blev en nyhet för första sidan? Jag tycker att det är så förbaskat töntigt! För er som vill ha en snabb uppdatering på ämnet: Mona Sahlin har en väska från Louis Vuitton, värd 6000 kronor. Skit tidningarna snappar upp detta snabbt som attan och svenska folket blir upprörda över att hon spenderar "deras" skattepengar på väskor.

S-K-R-A-T-T-R-E-T-A-N-D-E! Tycker ni inte? Varför, varför ska hon inte få ha en väska från Louis Vuitton? Saxat från Aftonbladet: "6 000 kronor. För vissa är det en halv månadslön efter skatt. För Mona Sahlin: priset på en handväska." Detta är så töntigt vinklat, Mona Sahlin har tydligen EN väska. Hon slänger inte pengar på nya märkesväskor varje vecka. Alla kvinnor har rätt till en väska av fin kvalité och i princip vem som helst kan ganska snabbt spara ihop till en likadan. Jag tycker ni ska läsa Jonna Bergh Wahlströms syn på saken här, så förstår ni vart jag vill komma.

Kommentarer
Postat av: malin

WORD!

2010-01-26 @ 12:05:33
URL: http://mjar.blogg.se/
Postat av: Therese - Bloggar fran Dubai!

Jag ser inga problem i att hon har, som du skriver EN vaska! Hon jobbar ju trots allt for sina pengar, sa som alla andra! Om vi skulle snacka om att hon kopte en ny vaska flera ggr i veckan sa kan jag forsta att folk skulle bli lite bittra... Men nu galler det ju EN vaska?

2010-01-26 @ 12:26:21
URL: http://trollungeidubai.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tycker med det är otroligt fjantigt!

Hon äter säkert mycket dyrare och lyxigare mat som vanliga människor inte har råd med, ingen som klagar på det!

Sen tror jag knappast hon handlar sina kläder på hm heller. Det är nog en del dyra märkeskläder där med.

2010-01-26 @ 16:20:59
URL: http://zzyxz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn

Kom ihåg mig?

Mail






P.S. Kommentarer med spam om gratis sidor osv, godkännes ej.
Trackback



www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!




Kattakvack.se MyShoebox.se AngelicaBlick.se
Columbine Smille @ Freshnet.se Eddo @ blogg.se LeBlogDeBetty.com
KarinBylund.se Ems



RSS 2.0